۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۹۵۶۶۰
آیت الله خاتمی:

اروپا هرگز ما را به آمریکا ترجیح نمی‌دهد| ولایت محور وحدت در کشور است

اروپا هرگز ما را به آمریکا ترجیح نمی‌دهد| ولایت محور وحدت در کشور است
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اروپا به دلیل مبادلات مالی عظیمی که با آمریکا دارد هرگز طرف ما را در مقابل آمریکا نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان، با اشاره به نقش تفکر بسیجی در اداره جبهه های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، گفت: امروزه در تمام جهان اسلام بسیج محبوب است، آغاز این شجره طیبه کشور ما است و امروز شاهد هستیم که در عراق بسیج توانست داعش را شکست دهد و مانع سلطه آل سعود و عربستان سعودی بر یمن شود.

وی با اشاره به خط شکنی اصفهان در دوران دفاع مقدس و تشییع 300 شهید دفاع مقدس در یک روز در شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: اصفهان همیشه ولایتمدار بوده و ولایتمدار خواهد ماند، تفکر بسیجی و استفاده از ظرفیت‌های بسیج انقلاب اسلامی را از توطئه‌های دشمن مصون داشته است.

آیت الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه انگلیسی‌ها به دنبال شاهی برای کشور بودند که بی دین، بیسواد و اهل خشونت باشد و به همین دلیل رضاشاه پهلوی را انتخاب کردند، اظهار کرد: اگر رژیم دین ستیز و مزدور شاهنشاهی باقی می‌ماند شاید امروز دیگر از کشور ما چیزی باقی نمانده بود، شخص محمدرضا پهلوی در کتاب خود اعتراف به نوکری آمریکا می‌کند و این نشان دهنده عدم استقلال کشور در آن زمان است.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از نگاه برخی افراد به آمریکا برای حل مشکلات کشور، عنوان کرد: ایران تنها کشور دنیا است که به استقلال حقیقی رسیده و کاملا مستقل است، حتی آمریکا نیز نتوانسته به چنین استقلالی دست پیدا کند و شاهد هستیم که این کشور از سوی سرمایه داران اداره می‌شود، دستاورد انقلاب این است که سرنوشت کشور ما در تهران تعیین می‌شود و دشمنان نیز به این موضوع اعتراف دارند.

وی با بیان اینکه نباید خوش بینی افراطی در روابط دیپلماتیک داشته باشیم، تصریح کرد: اروپا هرگز طرف ما را نخواهد گرفت، علت این مسأله هم مبادلات مالی آنها با آمریکا است که رقمی بسیار بیشتر از رقم مبادلات مالی آنها با کشور ما دارد و به همین منظور لازم است که با استفاده از تجربه برجام مانع بروز مشکلات در کشور ناشی از چشم داشتن به اروپا شده و دیگر توسط غرب بازی نخوریم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش فرانسه برای از بین بردن اقتدار موشکی کشور، اظهار کرد: اقتدار موشکی کشور خواب را از چشمان دشمنان گرفته، آنها شاهد هستند که پس از عملیات تروریستی داعش در تهران و وعده گوشمالی سخت که رهبر معظم انقلاب دادند ظرف 4 ساعت موشک‌های ما مقر فرماندهی داعش را مورد هدف قرار داد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمنان می‌دانند ما اهل بلوف نیستیم و ما پیرامون اقتدار موشکی خود پنهان کاری نمی‌کنیم و می‌گوییم موشک با برد بیش از هزار کیلومتر هم داریم، خاطرنشان کرد: این موشک‌ها توانایی بازدارندگی موشکی کشور ما را نشان می‌دهند، دشمنان به همین دلیل به دنبال از بین بردن توانمندی موشکی ما از طریق مذاکره هستند که رهبر انقلاب صراحتا تأکید کردند کسی حق مذاکره در این زمینه را ندارد.

وی به اغتشاشات دی ماه سال 96 اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواستند با ناامید سازی مردم و ایجاد پروژه براندازی، در روز 22 بهمن سال گذشته شاهد نابودی انقلاب اسلامی باشند که توطئه‌های آنان خنثی شد، انقلاب اسلامی بسیار قدرتمندتر از هرزمانی شده و شجره طیبه‌ای است که دشمنان نمی‌توانند حتی برگی از آن را برچینند، امروزه با وجود  توطئه‌های اقتصادی و فشارهای دشمنان در اوج اقتدار هستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به منظور خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان، ولایت فقیه را عامل وحدت مردم کشور دانست و تصریح کرد: وحدت یعنی همه باید زیر پرچم ولایت باشیم، راهپیمایی 22 بهمن نشان دهنده این وحدت در کشور است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری در شهریورماه جلسه‌ای مربوط به شرایط اقتصادی کشور تشکیل داد، اظهار کرد: در این جلسه سران سه قوه به مجلس خبرگان دعوت شدند که رییس جمهور در این جلسه حاضر نشد و توضیحی پیرامون مسائل اقتصادی به مجلس خبرگان ارائه نداد، باید بدانیم که مجلس خبرگان اگرچه پیگیر مسائل و مشکلات کشور است اما قدرت اجرایی در امور ندارد./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات